Откриване: 14 октомври 2010 г. от 18.30 ч.
◊ ЗА ИЗЛОЖБАТА И ХУДОЖНИКА
Васил Тенев е художник, който обича предизвикателствата на материалите и изразните средства. В този смисъл „Настроения” трудно може да се свърже с баналната представа за боя върху платно. Творбите по-скоро биха могли да бъдат определени като абстрактни скулптури, съчетавайки в себе си живопис и пластика. „Патинираният” метал дава илюзия за дървена повърхност, платното – за железни пластини, колажираните плат или кожа – за грундирана канаваца. Илюзията е забавна; играта с възможностите на различните материи, маслени, акрилни бои и лакове; преливането на стъкло в керамика; употребата на необичайни инструменти и пособия за рисуване.
Разбира се, не говорим за нещо ново под слънцето. В абстрактните течения са добре познати композициите от метал, дадаистичните „асамблажи” от натурални предмети, излизащи от пределите на изкуството и изобщо - далече отиващи опити.
Потомствен художник, син на Живко Тенев, свързан със смолянската група, с пейзажната и образна живопис, Васил Тенев, повлиян от академичното си образование, тръгва по пътя на неформалното. Ето какво казва за него изкуствоведът Светла Москова: „Изключителният естетически подход към композициите, носещи абстрактен декоративен изказ, се превръща в поле на идеи, преминаващи през праисторическата “азбука” на фигуратива, трансценденталната иконография на християнското изкуство и съвременната “знаковост” на абстракционизма.”
Васил Тенев е от първия випуск на Художествена гимназия „Цанко Лавренов”, Пловдив. През 1996 г. завършва НХА - графичен дизайн при проф. Димитър Серезлиев. Освен представянията в България, прави изложби в галерия IL QUADRATO, Италия, участва в интернационалния пленер NITRA, Словакия, а от 2007 г. работи с галерия „Михалски двор” в Братислава. Отново в Братислава през 2009 г. гостува по покана на Българския институт за култура.
Неговият интелектуален авантюризъм го отвежда на световните изложения и панаири на изкуствата в Европа, където всичко се случва с изключителна динамика, сериозност, организираност, а и масов интерес от страна на публиката – от невръстните почитатели до респектиращите със своите възможности ценители и колекционери. | |
|
|
|
Няма коментари:
Публикуване на коментар